SEBELÁSKA a makeup | Čemu se v líčení a péči o pleť vyhnout? Tipy a názory

Sebevědomí a líčení, dvě věci spolu významně souvisí.

Již mnoho let je mým zájmem líčení, tuto zálibu jsem získala v dost útlém věku a jako mnoho žen jsem se začala zajímat o s vzhled a objevovala způsoby, jak se zkrášlit. Jenže jsem sama leckdy nebyla vyrovnaná se svým vzhledem (bohužel jako mnoho lidí v dospívání) a udělala mnoho přešlapů, vše jen kvůli přehnaným ideálům a představám. Ráda bych zde sdílela své tipy, které jsem s dobou získala.


Přešlapy v líčení a péči o pleť

 Neustálé zkoušení nových produktů. 
Ano, zahrnování nových produktů do stávající rutiny někdy může být zábava, ale ze zkušenosti můžu říct, ne vždy to za to stojí. Někdy nás může ke koupi dovést třeba doporučení kamarádky, čemuž se někdy lehce podlehne, ale za sebe doporučuji, pokud máte produkty, co fungují, není vůbec potřeba neustále zkoušet nové a nové produkty, stačí se držet svých favoritů! 
Nemám problém s tím jednou za čas něco vyzkoušet, nejsem proti novým produktům jako takovým, spíš bych doporučila neutrácet za každou novinku, která se objeví (a nedej bože slibuje zázraky...), ale sestavit si vlastních pár produktů pro svou rutinu tak, jak vám to bude vyhovovat. Zainvestování do pár kvalitních produktů může pomoct při péči o pleť, ušetří peníze i stres (hlavně v budoucnu). 

Očekávání výsledků v krátké době.
Za mne toto souvisí s prvním bodem. Pokud máte často sklon ke zkušení nových produktů šancí je, že vás po nedostavení účinků v krátké době i omrzí. Je třeba myslet na to, že často aktivní složky produktů nezapůsobí po jednom použití, ani po týdnu, ale až po měsících poctivého používání. V případě agresivních látek je také důležité dodržovat různá pravidla jako kolikrát týdně je možné látku využít a s čím se nesmí a smí kombinovat! Je dobré péči o pleť nepodcenit.

Srovnávání 
- jeden z mých největších nepřátel. O kosmetice jsem se většinu času učila sama ve svém volnu, ale postupně jsem se začala obklopovat lidmi s podobným zájmem. Hodně mi napomohly sociální sítě a youtube, díky těmto platformám jsem se sama a zdarma měla možnost naučit mnoho praktik, které při líčení používám dodnes. 
Negativní stránkou ale je, že příspěvky, které mi jsou nejčastěji nabízeny jsou často upravované do takové míry, že na fotografiích není vidět žádná struktura pleti. Obzvlášť dříve bylo mým zlozvykem srovnávat své výsledky s různými tvůrci, což dost podkopávalo mé sebevědomí. Někdy může člověku napomoct detox od sociálních sítí, jindy stačí příspěvky brát na lehkou váhu. Ráda bych připomněla, že jsme všichni odlišní a každý budeme mít jiný výsledek. A v tom je přece ta krása, ne? 

"Clean makeup" a podobné trendy vs akné
opět se vracím k současným trendům sociálních sítí, jelikož jsem sama aktivním uživatelem. Konkrétně "clean makeup" je trend minimálního líčení, což může znít krásně, ale v realitě klade důraz hlavně na bezproblémovou pleť, čehož je někdy těžké docílit. Nenechme se odradit, každý je v jiné fázi procesu a a pokud jste někdy trpěli akné nebo s ním právě bojujete, je dobré se nesrovnávat a dělat to, co sami chcete. Neomezujte se, jestli vám také vyhovuje minimální makeup tak proč ho nezkusit? 

Za sebe chci říct, že pokud máte sami někdy nedostatek sebevědomí k tomu zkusit nějaké líčení, nenechte si nic rozmluvit a běžte do toho. Každý člověk je krásný sám o sobě a jestli vás láká něco kreativního a netypického, proč to nezkusit? 



- Vendy

Komentáře