Život bez lepku | cestování, hledání bezlepkových alternativ a podniků

Před pár lety mi byla diagnostikována celiakie a obrátilo mi to život vzhůru nohama. Ze dne na den jsem musela změnit stravování a přizpůsobit se nové neznámé dietě. Když jsem si začala všímat kde všude je lepek, bylo to pro mě překvapením, protože jsem neměla přehled a upřímně ani důvod, protože nikdo v mém okolí celiakii neměl. Šokem to bylo i pro mou rodinou, protože jsem první osoba s celiakií v rodině a bezlepková dieta pro nás byla úplnou neznámou. 

V začátcích se mi několikrát staly různé omyly, kdy jsem měla jídlo, které nebylo bezlepkové nebo bylo výrazně kontaminované lepkem (což jsem ani nevěděla že musím řešit), ale s časem a podporou mých blízkých jsem si na to začala zvykat. Potkávala jsem další celiaky/lidi s bezlepkovou dietou a zjišťovala více informací o bezlepkových alternativách a teď už jsem na bezlepkové stravování zvyklá.


Sama jsem se rozhodla si založit profil, kde dávám své tipy a zároveň sleduji další lidi s celiakií, kteří sdílí své zkušenosti a tipy, což mi dost pomohlo. Na mém instagramovém účtu @glutenfreevendy sdílím bezlepkové podniky, které jsem navštívila a zároveň sem tam sdílím své vlastní poznámky co se týče bezlepku. V případě, že se zajímáte o bezlepkové stravování, doporučuji navštívit můj profil, kde jsem zatím aktivnější než na tomto blogu.

Díky sociálním sítím a různorodým akcím zaměřeným na bezlepkové stravování jsem objevila další celiaky a dozvěděla se tolik zajímavých informací. Celkově bych doporučila se zapojovat do komunit, protože zkušenosti ostatních vždy pomůžou.

Neustále se objevují různé výzvy. Nová místa, cestování, výlety a návštěvy musím často promýšlet dopředu, protože ne všude se najdou bezlepkové potraviny, a ne každá osoba je na bezlepkovou dietu připravena. Každopádně po návštěvě několika zemí musím říct, že jsme na tom v Česku i na Slovensku poměrně dobře jako oproti například Německu, kde jsem často nemohla najít bezlepkové restaurace. V Česku jsme na tom dobře i s bezlepkovým sortimentem v obchodech, v nabídce bezlepkového pečiva v pekárnách a zdravých výživách.


Pokud Vás také zajímá bezlepková dieta, ať už ze zdravotních důvodů, nebo pokud vám lepek ve stravě nevyhovuje, přidejte se ke mně na mé cestě za hledáním bezlepkových alternativ – ať už tady na blogu nebo Instagramu. Plánuji i sem pomalu přidávat svá oblíbená místa a ostatní tipy.

Komentáře